LIDT OM MIG
Specialiseret i den grafiske designproces, konceptudvikling, visualisering og implementering. 12 års erhvervserfaring i oversættelse af tendenser og research til kommunikative produkter baseret på diskussion og et personligt og kritisk syn på grafisk design. Jeg er motiveret til at skabe udvikling og resultater gennem nye initiativer, elsker at udforske nye teknologier, og opfatter det som meningsfuldt at bidrage til implementering af et visuelt sprog, der tager hensyn til medieteknologi, samfund og præsentation. Bachelor i grafisk design med efteruddannelse i strategisk kommunikation på sociale medier og digital markedsføring.
KOMPETENCER
GRAFISK DESIGN
• Udarbejdelse af online og outdoor kampagner
• Udvikling af markedsføring og kommunikationsstrategier
• Udarbejdelse af hjemmesider, publikations layout, workshops, illustrationer og animationer
• Udrulning af identiteter
PROJEKTSTYRING
• Milepæle og videndeling
• Tilsyn og kvalitetssikring af projekter
• Kortlægning af grafiskudtryk, grafiske elementer, guidelines og tidsplanlægning
KAMPAGNER
• Animation og klipning af informations- og promoveringsvideoer
• Produktion af undervisningsmaterialer
• Idéudvikling og visuelt udtryk til kampagner
SOCIALE MEDIER
• Koble de sociale medie platforme sammen med hjemmesiden
• Tekniske forberedelser til både indhold og den digitale performance
• Søgeordsanalyse, søgemaskineoptimering og trafikmåling
• Grafik til digitale kanaler
PROGRAMMER
• Expert bruger af Adobe Creative Cloud (InDesign, Illustrator, Photoshop)
• PowerPoint / Keynote
• After Effects
• WordPress / Wix
2020
BUSTER FILMFESTIVAL (Fonden De Københavnske Filmfestivaler)
Grafisk designer, front-end-webdesigner, motion graphics
Idéudvikling og front-end-design af ny hjemmeside, digitalisering af festivalens programavis, After Effect animations videoer til hjemmesiden, korte gif-animationer, uploads og opdatering af hjemmeside indhold, grafiskopsætning og infografik til undervisningsmaterialer henvendt til undervisere på folkeskoleniveeau, særligt til reflektion og læring i indskoling, mellemtrin og udskoling, samt udrulning af børnefilmfestivals identitet.
2020
CPH:DOX (Fonden De Københavnske Filmfestivaler)
Grafisk ansvarlig, projektledelse, motion graphics
Grafisk ansvarlig for udrulning af festivalens identitet 2020, først for en fysisk festival og siden (efter Corona lockdown) en digital transformation til en hybridfestival, samt en bred vifte af opgaver på tværs af organisationen. Grafiskopsætning af promoveringsmaterialer, online og outdoor kampagner, en programavis, et katalog, animationsvideoer samt grafik til digitale kanaler såsom Facebook indlæg, nyhedsmails og virtuelle events, og med ansvarlig for tre grafisk design praktikanter.
2019
FREELANCE
Art director, grafisk designer, SoMe editor, web designer, projektleder
Freelance projekter med udarbejdelse af bl.a. logo, ikoner, illustration, WordPress webdesign, grafisk opsætning, billedbehandling, animation, PowerPoint præsentation, SoMe content med en strategi, der integrerer udvalgte sociale mediekanaler med forretningsstrategien. Jeg samarbejder blandt andre med CPH:DOX, Danmarks tredje største kulturevent, Krop & Kræft, et samarbejde med Rigshospitalet, samt Roskilde Oplevelseshavn, naturoplevelser og mijøformidling i og omkring Roskilde Fjord.
2019
HOVMAND & PARTNER
SoMe editor
Social medie strategi, samt øge den digitale synlighed.
2019
DIGITAL MARKEDSFØRING
KEA
Digital markedsføring med relateret projektledelse, strategi, jura, salg, teknologi. Kompetencer vedr. målgruppeanalyse og segmentering samt processen fra den indledende hjemmesidestruktur, -design, og brugervenlighed med tilhørende brugertest, CMS-systemerne WordPress & Wix. Digitale markedsføringskanaler, at koble de sociale medie platforme sammen med hjemmesiden, og opsætning af relevante nyhedsbreve ved brug af Mailchimp. Tekniske forberedelser til både indhold og den digitale performance, digital strategi, hjemmesideanalyse, målsætning og konverteringsoptimering, samt opstilling af mål for den online markedsføring. Søgeordsanalyse, søgemaskineoptimering og trafikmåling (SEO, SEM og Google Analytics).
Lærere: Jette Drager, Kaare B. Jensen og Annette Lind.
Eksamensprojekt: At miste og mindes.
Eksamensresultat: 12, givet for den fremragende præstation.
2019
GOOGLE SUCCES ONLINE
Online certificering
Digital oprustning af grundprincipperne inden for digital markedsføring. Find online muligheder, optimer den digitale synlighed, gennem søgemaskineoptimering med fokus på Google (SEO), søgemaskine annoncering (SEM), KPI’er, valg af sociale mediekanaler, lokal markedsføring, målguppesegmentering, content marketing og nyhedsbreve.
2018
VALBY KULTURHUS
Projektleder
Skabe en vision for indretning, wayfinding og skiltning i Valby Kulturhus. Et oplyst entrésskilt opbygget som et display montre af udskiftelige moduler, som udstiller kulturhusets aktiviteter, og samtidig et overblik over husets fem etager. Et bagved liggende vægmaleri skabt af brugerne af kulturhuset. Vægmonteret folier, der anviser til afdelingerne. Skilte- og piktogramdesign i overensstemmelse med København Kommunes designmanual.
2018
SOCIALE MEDIER I STRATEGI OG KOMMUNIKATION
Danmarks medie- og journalisthøjskole, DMJX
Skrive sociale medier ind i virksomhedens kommunikationsstrategi, rådgive i valg af mediekanaler, samt en strategi, der integreres som en del af virksomheds kommunikationsplan. Designe et visuelt udtryk særligt til kommunikation på de sociale medier, som sikrer visuelt sammenhæng fra strategi, forretning og til engagement på sociale medier.
Lærer: Katrine Thielke
Eksamensprojekt: ENIGMA Museum for post tele og kommunikation.
Eksamensresultat: 7, givet for den gode præstation.
Link til DMJX Socialemedier i strategi og kommunikation
2017
CPH:DOX
Grafisk Designer / Art Director
En grafisk identitet til CPH:DOX Festival for børn og unge, med tilhørende plakat og katalog med fokus på tendenser inden for kunst, digitaludvikling og skabelse af social forandring. En legende grafisk identitet med samhørighed til CPH:DOX 2018 overordnede identitet. Udarbejdelse af et visuelt udtryk til en virksomhedspræsentation, der præsenterer CPH:DOX med tekst, illustration, dokumentarisk billedmateriale, samt infografik, der visualiserer den positive udvikling, vision og mål for en af Danmarks største kulturelle arrangementer. Grafiskopsætning af CPH:DOX Årsrapport 2017, PowerPoint præsentationer med udviklings- og samarbejdsidéer.
2014 - 2016
M2AD
Art Director
Grafisk opsætning, webdesign, CMS skabelon installering og tilpasning, logodesign, workshop identitet, illustration, rentegning og billedredigering. Herunder visualisering af Novo Nordisk research og analyse rapport om diabetes og overvægt i et informationskatalog illustreret ved scenariovisualiseringer af fremtidens sundhed anno 2030+. En kommunal PowerPoint præsentation, der præsenterer Fredensborg, Rudersdal og Hørsholm Kommune's EU projekt “Klimatilpasning af Usserød Å”.
2012
DIGITALE PRODUKTIONER, TABLET/SMARTPHONE
Danmarks medie- og journalisthøjskole, DMJX
Storyteller og teoretisk konceptudvikler. Storyboard, platform beslutninger, valg af journalistisk og visuelt udtryk samt planlægning og udvikling af en app med et Augmentet Reality koncept til Den blå Planet, der identificerer udfordringer og løsninger til læring og refleksion.
Lærer: Lars Kabel og Peter Yde Jensen
Eksamensprojekt: Den Blå Planet.
Eksamensresultat: 10, givet for den fortrinlige præstation.
Link til DMJX Digitale fortællinger til mobile platforme
2010 - 2012
ASP TECHNOLOGY
Grafisk designer
Videreudvikle ASP-Technology visuelle identitet til digitale og trykte medier såsom salgsmateriale, brochure og brugermanual. Designe en udstilling til internationale teknologimesser samt visualisering af internationale produkt- og konceptpræsentationer. Redesign emballagen til et mindre og mere bekvemt format distribueret til det internationale marked. Visualisering af nye idéer og grafiske elementer til produktskalering til fra et fysisk produkt til både en smartphone applikation og integreret dash-board software.
2008 - 2010
BUILT IDENTITY
Grafisk designer
Visualiseringer af koncepter i tæt samspil mellem grafisk design og arkitektur. Design af virksomhedsidentiteter, logoer, hjemmesider. Illustration, udstillinger og præsentationer. En workshop identitet for unge i Roskilde Kommune, der skal give indsigt i, hvordan Kommunen bliver Danmarks mest innovative i 2030. En syv stationers workshop med fysiske aktiviteter, der understøtter idéudvikling og debat i små grupper. Parkour er identitetens omdrejningspunkt og opbygget omkring det urbane bymiljø. Redesign TV Festival’s logo og design et nyt TV Prisen 2010 logo, samt en visuel identitet til TV Festivalen 2010. Grafsik opsætning af indretningsdesignmanual samt en til hørende skiltemanual til Tryg Forsikring’s nye identitet, som udrulles på hovedsædet i både Ballerup og Bergen.
2008
IMPERIET
Grafisk designer / Illustrator
Korrekturrettelser, layout og illustration til kogebogsserien af køkkenrådgiver Sonja Bock og Tina Scheftelowitz.
2007
DR DESIGN
Grafisk designer
Grafiskopsætning af en strategirapport til DR strategidage 2007. Et informativt værktøj til en udvidet medarbejderworkshop.
2006 - 2007
PRIMUSMEDIA
Art Director
Layout af et rejse-/kulturmagasin, et fitnessmagasin med understøttende illustration og billedbehandling, samt to årlige messer og et sportsevent.
2004
SODA MAGAZINE
Grafisk designer / Art Director
Fotoserie omkring temaet: Fællesskab, hvad har vi til fælles?, udgivet i det schweiziske kulturblad soDA#23.
2002 - 2005
2002 - 2005
GERRIT RIETVELD ACADEMIE (NL)
Bachelor i grafisk design
Hollandsk kunstakademi, tilsvarende Danmark Designskole.
Gerrit Rietveld Academies vision er at udvikle den enkelte studerendes evner og kreativitet til det yderste. Rietveld respekterer friheden til at udvikle en personlig tilgang og understøtter aspekterne som forskning, eksperiment og forfatterskab. Skolen værdsætter en åben holdning til miljøet, og er en ivrig fortalere for involvering med andre og med samfundet. Til eksamen inviterede afdelingslederen mig til at designe elevbrochuren 2005, der distribueres til designstuderende verden over. Resultatet blev en tosproget brochure, der eksperimenterer med typografiskopsætning og papir.
Linjefagskoordinator: Linda van Deursen, René Put og Floor Koomen.
Link til The Gerrit Rietveld Academie